• PinkSugar

Eyeliner för feta och "hängiga" ögonlock

Är på jakt efter en eyeliner/ögonpenna som klarar av att sitta en hel dag trots att man har hängiga ögonlock (som på förebilden) samt väldigt flottiga ögonlock. Någon som har något tips?

Gärna studentbudget

• Svar på tråden Eyeliner för feta och "hängiga" ögonlock
  • J Hanna

Använd en primer först så sitter nog de flesta sorter. Too Faced ögonskuggsprimer är bra.

• PinkSugar
    J Hanna skrev 2014-12-26 19:37:22 följande:

Använd en primer först så sitter nog de flesta sorter. Too Faced ögonskuggsprimer är bra.

Har testat sådana, brukar sluta med att primern lägger sig i veck på ögonlocken :/
  • PinkSugar
    J Hanna skrev 2014-12-26 19:49:58 följande:
    Okej. Jag använder denna varje dag och tycker den är helt oslagbar. Lägger sig aldrig i veck trots att feta ögonlock.

www.toofaced.com/p/eye-shadow-primers/shadow-insurance/
    Har testat primers som brukar få typ "bäst i test" och visst gör de lite skillnad. Skillnaden blir dock att ögonskuggan/eyelinern håller i tre timmar istället för tre blinkningar :/
  • GrönaJägaren

Har du testat att primea med mac paintpots?
    Vad har du testat för eyeliner förr? Gel, liquid eller puder?
    Vad använder du för att applicera?

• LAHR

kan handla om hur man lägger sin make också och speciellt när man har hooded eyes som det heter, jag har det själv och man kan måla linern på ett speciellt sätt =) jag kör alltid flytande som liknar en penna då det är lättare att göra vinge samt att det är snyggare enligt mig. 
    lägg en bra bas sedan ett puder över som suger åt sig fettet (där saknar jag erfarenhet dessvärre då jag inte har sådan hud) men som med allt annat grunda ordentligt sedan bygg upp

">

"you can do it you are a croft"
Svar på tråden Eyeliner för feta och "hängiga" ögonlock